2014.09.25.Úgy nem lehet elszámoltatni, hogy nincs büntetőjogi felelősségre vonás!

Nem kell nagyon kutakodni senkinek az emlékezetében, hogy találjon legalább egy dolgot, amitől azonnal felfordult a gyomra.

Az a folyamat, mely elindult 2003-as év végén, azaz iszonyatos lejtő, mely mára szinte az elviselhetetlenségig fokozódott, minden probléma gyökere. Ennek a folyamatnak a megkoronázása volt a köztudatba beleégetett "devizahitelezés".

Hogy miért kellet ez így legyen? A magyarázat nagyon egyszerű:puszta nyereségvágy, korlátlan haszonszerzés, a semmi nem eléggel felturbózva.

Sokan úgy tekintenek az Európai Unióra, mint valamiféle jótékonysági intézményre, de csak addig, amíg nem olvassák el az Európai Központi Bank programját, intézkedési csomagjait, a csatlakozó országok Jegybankjaira vonatkozó kötelezettségeket.

Az unió csatlakozási feltételeinek elemzése után, pláne, úgy, hogy Magyarország 2004-es csatlakozásának gazdasági és pénzügyi stabilitását (valós adatait) megnézve, egyértelműen kijelenthető, nem volt érdeke a közösségnek, hogy egy erős, stabil ország csatlakozzon. Hazánk csatlakozásakor államcsődközeli állapotba került.

2003-as év volt az utolsó év, mely hazánk valós gazdasági eredményekkel büszkélkedhetett. Nem hiszek már a véletlenekben ezért a szándékosság feltételezhető, hiszen nem egészen egy év alatt teljesen eladósították hazánkat.

Az egyszerűen kideríthetetlen, hogy 2004-2007-ig hogyan volt képes hazánk egyáltalán talpon maradni.

Azt már mindenki tudja, hogy 2006-ban felszólították Magyarországot, hogy azonnal és haladéktalanul változtasson, mert nem fognak forrásokat biztosítani. Bár így utólag visszagondolva jobb lett volna, ha ezt meg is teszik.

Nem akarom felsorolni a rengeteg intézkedési ötletelést, amit bejelentettek, csak néhány példát:kanapé adó, lakás adó, vizit díj, kórházi napi díj, ha jól emlékszem a legvadabb ötlet a járdahasználatáról is megemlékezett.

De, mint tudjuk nem sikerült a rengeteg megszorítás ellenére sem a pénzügyi stabilitást megteremteni, hiszen a nyereségvágy az korlátlanul volt képes mindent felemészteni.

Ezért 2006-ban megérkezett a "segítség" az IMF korábbi tanulmánya formájában. Nem részletezem, tessék elolvasni, címe:sterilizált tőkeáramlás.
2006-ban kitervelték, 2007-ben előkészítették, 2008-ban végrehajtották, 2009-ben akadálymentesítették, azóta pedig fenntartják.

A Magyar Nemzeti Bank pozíciója, forint elleni befektetése, (2008-ban vált ellenérdekelté, 20milliárd euró) mérlegadatai, egyértelműen bizonyítja ellenérdekelt tevékenységét. Az MNB eladta a hátát idegen devizában. A forint erősödése veszteséget, míg gyengülése nyereséget termel. Mindezt teszi az Európai Központi Bank tudtával és programja alapján.

Itt kell felhívni a figyelmet arra a tényre is, hogy az önkormányzatok "devizakötvény" kibocsátásainál, senki nem keresgélt semmit, hiszen egyértelmű tájékoztatást kaptak a befektetési szerződéseik, valójában forint elleni befektetések voltak. Ugyanaz a pénzügyi termék, mint amit a lakosság rendelkezésére bocsátottak csak más elnevezéssel.

2008-óta a konvergencia és pénzügyi stabilitási programok a devizában való nyilvántarthatóságra épülnek.

Ma nem nagyon érti a sok "szakértő" miért szükségesek megszorítási csomagok? Pusztán azért, mert 2011-ben a végtörlesztéssel ki lettek mentve azok a gazdasági és nagy pénzügyi tartalékokkal rendelkezők. A csapdában ragadt társadalmi réteg pedig képtelen teljesíteni a névleges követeléseket.

Tehát a névleges követelés, az csak követelés is marad, hiszen képtelen teljesíteni a lakosság az állami fedezettel történő uzsoráztatást. A Magyar Államnak valószínűsíthetően nincs meg a fedezete a helyzet rendezésére, ezért próbálkoznak a kiküszöbölésekkel.

Ezzel szemben, büntetőjogi felelősség feszegetésével, nemzetközi és hazai elkövetői réteg ellen való eljárások megindításával a helyzet, kialakított környezet felszámolható lenne, államcsőd bekövetkezése nélkül.

Mindezek tudatában, egyszerűen aljasságnak kell nevezni azokat a hangokat, amik arról szólnak, hogy az adófizetők pénze, vagy akik nem vettek fel semmiit fizetniük kell.


-Mert: a devizában nyilvántartott társadalmi réteg is adófizető állampolgár.
-Az önkormányzatok "tartozásátvállalása" nagyon ellentmondásos tevékenység, hiszen az önkormányzatok megkapták példákon keresztül levezetve, hogy befektetési szerződéseik, milyen forint gyengülésnél, milyen nyereségre tesznek szert. Ami ugyancsak adófizetők pénze.

A félreértések elkerülése végett, pontosítsunk egy kicsit. A Jegybank devizatartaléka az a devizában nyilvántartott társadalmi rétegtől kizsarolt pénz.

Úgy nem lehet elszámoltatni, hogy nincs büntetőjogi felelősségre vonás! Mert az csak elmaszatolás, legalizálási kísérlet és felelősség megállapításának hiányához vezet.

Grell Antal
B.É.CS