2014.07.10.Eltagadott haszonelem. (árfolyamkockázat)


Egészen 2011-ig a végtörlesztés kezdetéig. Azért fontos ez az időszak, hiszen a közelmúltban tett kijelentések kísértetiesen emlékeztetnek a mostaniakra.

Mi is történt a végtörlesztés előtt? "Megmagyarázhatatlan" módon elszabadult a CHF árfolyama. Emlékezetem szerint jegyezték 270Ft-on is. Teljesen "véletlenül" ez volt az alkalmas időpont, hogy megállapítsák a végtörlesztés 180Ft-on való rögzítését. Így laikusként, ha nem ismernénk a Magyar Nemzeti Bank pozícióját azt mondhatnánk milyen nagyvonalú gesztus volt. Miközben a korábban a felvétel pillanatában az árfolyam 140-160Ft-on állt így a végtörlesztés már nem is tűnik jótékonysági intézménynek.

Ez mára már történelem, nem utolsó sorban kiindulási pont a folyamatok elemzéséhez.

Ha ugyanazt az "eszközrendszert" alkalmazzák, akkor év végére el fog szabadulni ismételten a pokol, hiszen fel kell tornászni legalább a frank árfolyamát 300Ft. körülire. Akkor már nem kell számtanzseninek lenni, hogy a "kedvezményes" forintosítás valószínűsíthetően 200-220Ft-on valósulhat meg.

Összefoglalva: a jegybankot ismét felhasználva irreális árfolyam-manipulációra kerülhet sor év vége felé. A megsegítést erőteljesebben lehet kommunikálni, kereskedelmi bankokat burkoltan konszolidálni, hiszen rövid ideig fog tartani az egész folyamat. Ha idevesszük, hogy a pénzintézeteknek tiltva van a kamatemelés, akkor ez is erősíti a gyanút, hogy erre készülnek.

Időzzünk el a jegybank kamatszintjénél is. Ez a mesterségesen alacsonyan tartott alapkamat, csak és kizárólag addig fog tartani, amíg van a piacon devizában nyilvántartott befektetési szerződés. Itt is fel kívánom hívni a figyelmet, hogy az alapkamat állt11%-on is.

Napjainkban a forinthitelek konstrukciói nagyon kedvezőnek tűnhetnek, nem kevésbé, mint 2008-ban a "devizahitelek". Amíg a Magyar Nemzeti Bank forint elleni spekulációra van "berendezkedve" addig semmilyen kedvezőnek látszó "hitelterméket" nem szabad igénybe venni Magyarországon.

Azt még halkan jegyzem meg, hogy a végtörlesztés lehetőségénél, azok is igénybe vehették, akiknek valós svájci frankban folyósították hitelüket és CHF.ben is törlesztettek.Nem beszélve a bennfentesekről, akik a törvény életbe lépése előtt, kihasználva annak előnyeit hirtelen "adósodtak" el. Nagyon sok milliót, milliárdot hagytak a zsebükben.

Látható, érzékelhető, hogy ez az irány, megoldási lehetőség kudarcra van ítélve. A megoldáshoz az árfolyamkockázatok lakosságra való árhárítása, mely puszta haszoneleme=uzsora eleme a szerződéseknek a kiindulópont.

Nem százezres, hanem ügyfelenként többmilliós tőkecsökkenések, az éveken át tartó uzsoráztatás miatt pedig kártalanítás illeti meg az ügyfeleket. Halkan jegyzem meg: a pénzügyi felügyeletet miért nem szólítja fel a kormány? A végén még szint kell vallani, hogy Magyarországon nincs illetékes hatóság, aki ellenőrizhetné, betekinthetne az ügyfélnyilvántartásokba?


Bizonyítékaink megkérdőjelezhetetlenek!

Ezt visszaigazolta az Európai Számvevőszék Elnöke személyesen írt válaszlevelében. Az OLAF (Európai Csalás Elleni Hivatal) viszontválaszában, megerősíti felvetéseinket.

Egyedülálló módon, a világon sehol nem tárgyalt az IMF civil szervezettel, Mi mégis elértük.

Ezek után a saját hazánkban továbbra "sem" vagyunk méltók arra, hogy tárgyaljunk a Magyar Kormánnyal. Az Európai Unióban tisztelettel, nemzetközi szervezetek köreiben ámulattal tekintenek ránk. Vannak, akik támogatnak lehetőségeikhez mérten, de vannak olyanok is, akik rettegve figyelnek, mi történik, mert az vesztüket okozza.

Bárhol a világon, már kitüntetések és gratulációk millióit fogadhatnánk, mert feltártuk, aljas merényletek, életellenes cselekedetek sorozatát, Magyarország gazdaságának tönkretételét.

Ehelyett Mi történik?" Nem tart a Magyar Kormány méltónak arra minket, hogy képviselhessük azokat, akik kitaszítottságra, sorstalanságra vannak ítélve.

Van olyan megoldássorozat, mely gyors, hatékony lépésekkel jogot és igazságot szolgáltatva, államcsőd elkerülésével kivitelezhető.

Grell Antal
B.É.CS.